One Flew Over The Cuckoo's Nest

De meningen over One Flew Over The Cuckoo’s Nest zijn altijd verdeeld geweest. Schrijver Ken Kelsey schreef een controversieel boek, dat verfilmd werd met Jack Nicholson in de onvergetelijke hoofdrol. Het verhaal was een regelrechte aanklacht tegen praktijken die toen gangbaar waren in de psychiatrie: gedwongen medicatie, elektroshocks en lobotomie. Bij dat laatste sneden ze op goed geluk in iemands hersenen. Die praktijken zijn misschien geschiedenis, de thematiek in One Flew blijft actueel. Toneelvereniging Molière beet zich dit seizoen vast in dit verhaal vol gekte en machtsstrijd. Het resultaat is een viertal hilarische, ontroerende, schokkende én intense voorstellingen over macht, echtheid, zelfbeschikking en authenticiteit.

In regie van Patrick Kool volgt het publiek de gangen van herrieschopper Max (Niek van Langen). Hij hoopt zijn gevangenisstraf comfortabel uit te kunnen zitten door net te doen of hij geestesziek is. Hij belandt op de afdeling van zuster Werner (Lia Steur), die met ijzeren hand regeert. Max komt eerst uit balorigheid in opstand tegen haar autoritaire bewind, maar langzaam wordt de strijd grimmiger. Max weet zijn medepatiënten in beweging te krijgen en forceert bij hen psychologische doorbraken. Met alle dramatische gevolgen van dien...

Toneelvereniging Molière

Toneelvereniging Molière uit Oude Niedorp is een amateurtoneelvereniging met een lange geschiedenis. In 1999 werd de vereniging heropgericht en sindsdien is er met groot enthousiasme door een wisselende cast en crew, met vaste kern, een heel divers repertoire over het voetlicht gebracht. De spelers van Molière proberen zichzelf steeds uit te dagen en het publiek te verrassen met eigentijdse voorstellingen, waarin humor niet geschuwd wordt! De cast van One Flew Over The Cuckoo’s Nest bestaat uit: Adri Wijnker, Ad van Elst, Cees Wijnands, Kees de Winter, Sonja Luitjes, Lia Steur, Niek van Langen, Peter Boersma, Jasper Boersma, David Bakker en Helen Degenhart.

One Flew Over The Cuckoo’s Nest werd gespeeld op 5, 6, 12 en 13 april 2019 in Dorpshuis de Mafkikker